Legal

Terms & Conditions

Click 2022 Behandelingsovereenkomst_algemene_en_betalingsvoorwaarden_iMindU BV or 2022 Treatment_agreement_terms_and_conditions_and_payment_agreement_iMindU BV for the general terms and (billing) conditions of iMindU GGZ, updated per January 1st 2023. General and billing conditions also apply to ambassadors and other embassy employees according to Dutch law.
A Personal Budget (PGB) can be requested from the local municipality, but can take several weeks to months to acquire. Also when a PGB is mutually approved, payment is the responsibility of the parent or adult seeking help or treatment.

Quality

Click Goedgekeurd kwaliteitsstatuut iMindU GGZ 2023 for the official quality standard (‘Kwaliteitsstatuut’)

Privacy

Click 2022 Verklaring_Privacy_en_cookies_iMindU BV or 2022 Statement_Privacy_and_cookies_iMindU BV for the iMindU B.V. Privacy and cookie statement. iMindU GGZ works according to the rules laid down in the General Data Protection Regulation (GDPR / AVG) in the Netherlands. The GDPR is the act for the protection of personal and private data and regulates obligations and rights of organization and client. Specific rules apply to privacy in Dutch healthcare, laid down e.g. in the Medical Treatment Contracts Act (WGBO). Dutch law applies to all treatment and other products of iMindU GGZ.

In order not to be obliged to share personal and medical information with insurance companies, municipalities and other third parties, you can sign your own privacy statement in addition to the iMindU GGZ privacy statement. Team members at iMindU GGZ however already keep confidentiality in multiple respects.

Suggestions, Compliments & Complaints

In case of suggestions, compliments or complaints, please contact iMindU GGZ immediately to express these and clarify any concerns. It is best to first talk with your therapist and if that doesn’t help you enough with the CEO/childpsychiatrist dr. M.J. van Hoof. We take complaints or any other comments about our care and services very seriously. We truly regret if you are dissatisfied with the quality of our service. We view all complaints as an opportunity to improve our services and the care we deliver. For the complaints procedure, a complaints form and a patient satisfaction sheet click here short version compliments-and-complaints-procecure and Compliments-and-complaints-form-iMindU-GGZ, 2022-Klachtenreglement-Jeugdwet-KPZ-NVVP – Regeling voor de behandeling van klachten van cliëntenor Patient satisfaction sheet.
For youth: Klachtenportaal Zorg per April 5, 2022.
For adults: Klachtenportaal Zorg or in some cases NVvP klachtenfunctionaris for wkkgz

The internal complaints Officer for iMindU GGZ is Gijs van der Zalm, MSc, a retired clinical psychologist and psychotherapist and still working from his own practice as a psychologist NIP, family and relationship therapist, and mediator. He can be reached at pvp.vdz@wsma.nl , ph. +31.71.5619452 or mobile +31.(0)6.10830422. In case a meeting with the internal complaints officer doesn’t help enough, is not indicated or you wish to contact an external complaints officer right away you can contact Klachtenportaal Zorg (https://klachtenportaalzorg.nl) 2024 Flyer Wkkgz KPZ_iMindU GGZ or if they cannot help you may want to e-mail klachtenfunctionaris@nvvp.net.

in Dutch:
Bent u ergens ontevreden over, of heeft u een klacht over onze zorg? We gaan graag met u in gesprek en op zoek naar een oplossing.
Wilt of kunt u de klacht niet bespreekbaar maken met ons, of wenst u onafhankelijke ondersteuning hierbij, dan kunt contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. Klachtenportaal Zorg is een externe organisatie waar we zijn aangesloten om onvrede en klachten over onze zorg te helpen oplossen.
 
Heeft u uw klacht of onvrede opgestuurd, dan beoordeelt Klachtenportaal Zorg of deze voldoet aan de voorwaarden deze in behandeling te nemen en welke procedure erbij past.
Als er informatie ontbreekt of onduidelijk is, nemen zij contact met u op om het volledig te maken en ervoor te zorgen dat de klachtenprocedure goed opgestart wordt.
 
Wilt u advies over hoe u om kunt gaan met een situatie waar u ontevreden over bent? Ook dan kunt u contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. U start dan nog geen procedure op.
 
Geef uw klacht door met het klachtenformulier op de website van Klachtenportaal Zorg. U kunt ook een e-mail sturen aan info@klachtenportaalzorg.nl. Weet u niet welke klachtenprocedure voor u geldt? Ook daar kan Klachtenportaal Zorg u mee helpen.

2024 Flyer Wkkgz KPZ_iMindU GGZ
 
Het doel blijft het oplossen van onvrede en klachten.
 
Welke klachtenprocedures zijn er ook alweer?
Wet kwaliteit klachten en geschillen zorg (Wkkgz)
Bestaat uit:
·       Een klachtenprocedure en/of bemiddeling door een onafhankelijke klachtenfunctionaris;
·       Toegang tot de Geschillencommissie KPZ, voor een bindende uitspraak over een behandelde klacht. U kunt de klacht als geschil voorleggen aan de geschillencommissie als u niet tevreden bent over de door ons geboden oplossing na het doorlopen van de klachtenprocedure.
 
Wkkgz zorg is alle zorg, denk aan Wlz en Pgb zorg. Uitgesloten zijn: Jeugdzorg vallend onder de Jeugdwet, onvrijwillige/gedwongen zorg (hier gelden Wzd en Wvggz) en WMO zorg bij zorgaanbieders die uitsluitend WMO zorg bieden.
 
Wet maatschappelijke ondersteuning (WMO)
 
Bestaat uit:
·       Een klachtencommissie die na hoor en wederhoor een uitspraak doet over de mate van de gegrondheid van een klacht.
 
De WMO procedure wordt alleen gevoerd als de zorgaanbieder uitsluitend Wmo zorg levert en de gemeente van mening is dat deze klachtenprocedure volstaat. Anders wordt de Wkkgz procedure gevolgd.
 
Jeugdzorg vallend onder de Jeugdwet
Bestaat uit:
·       Rechtstreekse toegang tot de klachtencommissie Jeugdzorg voor een uitspraak over de gegrondheid van een klacht (of onderdelen daarvan) aangevuld met een advies aan de zorgaanbieder;
·       Klachtenportaal Zorg biedt altijd bemiddeling aan voor klagers die verwachten dat de klacht op die wijze opgelost zou kunnen worden.
 
Wet Zorg en dwang, de Wzd
Bestaat uit:
·       Een klachtencommissie die binnen 2 tot 4 weken een uitspraak doet over de maatregel waar de klacht over gaat.
 
De Wzd is van toepassing als er onvrijwillige zorg wordt geleverd aan mensen met een verstandelijke beperking, of een psychogeriatrische aandoening. De zorgorganisatie dient een Wzd beleid te voeren en daarin deze klachtenregeling als extra optie te hebben gekozen.

Patient and parent council

In the future iMindU GGZ aims to have a patient and parent council consisting of children, adolescents, their parents and adult patients. The patient and parent council may give advice on request or spontaneously for all matters concerning patient care at iMindU GGZ. The patient and parent council will be coached by an independent specialized coach.  If you’re a patient at iMindU GGZ and would like to be part, please let us know.